Info o projektu, FAQ, reklama...SMS brána, adresář vaąich čísel...nově přidané odkazyobchody.cz (návrat na úvod)přidání nového nebo editace existujícího záznamuvyhledávání jmen a dat svátkůnejsledovanějąí a certifikované obchody a sluľby
 Menu

 Proč certifikované
  obchody?
 Jaký by měl být
  elektronický obchod
 Ochrana dat
 Nákup bez obav
 Kontakty


 Certifikované obchody
 APEK v katalogu
 obchody.cz


 Partner:
 Certifikované obchody APEK v katalogu obchody.cz

 

  Certifikované obchody APEK

Proč certifikované obchody?
V současné době má zákazník celkem dost možností, jak se bránit v případě, že nákup neproběhl dle jeho představ a uskutečněné objednávky. Vždy je však samozřejmě lepší podobným nepříjemnostem předejít. Mnohdy stačí před nákupem ověřit, zda virtuální obchod poskytuje svým zákazníkům dostatek údajů jak o sobě, tak o svém sortimentu.

Jaký by měl být elektronický obchod

  • Neměly by především chybět informace o tom, kdo je provozovatelem obchodu, včetně adresy, telefonního a e-mailového kontaktu. Hledání těchto informací by nemělo být záležitostí delší než několik vteřin, v ideálním případě by k nim měl vést odkaz přímo z hlavní strany internetového obchodu.
  • Samozřejmostí by měl být stručný popis, jak je objednávka vyřizována a jakým způsobem může zákazník komunikovat s prodávajícím. V mnoha případech nabízí obchodník několik způsobů kontaktů, někdy i komunikaci s Hotline skupinou, která se snaží operativně řešit problémy a supluje tak funkci skutečného prodavače v kamenném obchodě.
  • Další věcí, která by měla na stránkách obchodu být bez problémů k nalezení, je nákupní řád. Ten by měl mimo jiné obsahovat nabídku plateb, způsoby a doby dodávky zboží, definování servisních podmínek u zboží, na které se to vztahuje atd.
  • Nezbytnou součástí seriozního obchodu by měl být reklamační řád prodejny, kde se zákazník dozví délku záruční doby, jak postupovat při reklamacích, kdo reklamaci vyřizuje a řešení storna ze strany obchodu.
  • Neměly by chybět informace o výši poštovného a balného, cena kurýrní dopravy a výše DPH. Zákazník by v každém okamžiku měl vědět, co kupuje a za jakou cenu.
  • Zákazník musí mít možnost odmítnutí koupě zboží, pokud mu cena, dodací lhůta apod. u již vybraného sortimentu nevyhovuje.

Ochrana dat
Stalo se dobrým zvykem, že obchodník deklaruje na svých stránkách ochranu soukromých dat, které jsou mu zákazníkem poskytovány. Seriozní obchodník tyto privátní údaje nepředává bez souhlasu zákazníka třetí straně, protože jsou určeny jen pro potřeby elektronického obchodu.

Nákup bez obav
Většina z výše uvedených zásad se stala součástí tzv. certifikačních pravidel pro elektronické obchody. Bez jejich naplnění nelze získat certifikát "Nákup bez obav", který internetovým obchodům uděluje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Tato pravidla se v průběhu doby stala nepsaným standardem pro většinu seriozních internetových obchodů. Pokud tedy zákazník nakupuje v e-shopu, který je nositelem certifikátů "Nákup bez obav", má poměrně solidní záruku, že nakupuje u obchodníka, který výše uvedená pravidla musí a také chce dodržovat.

Kontakty:

Asociace pro elektronickou komerci
Nikola Rafaj
výkonný ředitel APEK
Sokolská 23, 120 00 Praha 2
Tel./fax: +420-224 916 514
E-mail: info@apek.cz
Web: www.apek.cz

Katalog Obchody.cz
studio areal.cz/obchody.cz
Ing. Josef Dušák
majitel skupiny areal.cz
Hrnčířská 23, 602 00 Brno
Tel./fax: +420 541 236 312, +420 541 235 058
Weby: www.obchody.cz www.areal.cz